| Author |
Message |
|
Dark Vampire
Magic Royalty
Joined: 07 Aug 2007, 14:57 Posts: 1173 Location: Lommel Pretparkcounter: 0 Achtbaancounter: 0
|
 Walibi moet topattractie al sluiten
Amper twee maanden nadat ze in gebruik is genomen en twee weken na de feestelijke inhuldiging, heeft het pretpark Walibi zijn topattractie Vertigo al moeten stilleggen. Bij controle bleek nu al slijtage te zijn opgetreden aan het revolutionaire toestel, dat z'n inzittenden het gevoel geeft door de lucht te vliegen.
Wanneer de Vertigo opnieuw in gebruik zal worden genomen, kan de directie niet zeggen. Het incident is alvast een dikke streep door de rekening van Walibi. De hele reclamecampagne voor dit seizoen was opgebouwd rond de Vertigo. Samen met het toestel heeft de directie nu ook de campagne stilgelegd.
Bron: Hln.be
| 19 May 2008, 16:18 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Ik vind het al heel gedurft van Walibi dat ze buitenkomen met de uitleg "slijtage" (of zou de media weer hun persoonlijke touch gegeven hebben aan dit artikel?)
Al bij al blijft deze attractie de miskoop in jaren (misschien wel in de hele geschiedenis)...
Als ik Walibi was, zou ik deze attractie gewoon slopen...
Want ookal komt deze attractie terug in dienst, toch zal deze blijvend deffecten vertonen (om uiteindelijk steeds negatieve commentaren te veroorzaken...)
Is Vertigo eigenlijk al aangekocht?
|
| 19 May 2008, 16:54 |
|
 |
|
Den Este
Magic Royalty
|
Neen, nog steeds niet, gelukkig maar voor Walibi.
De kosten zijn nog altijd voor Doppelmayr.
_________________ Pretparken 2009 1x Winter Efteling, 2x Walibi Belgium, 5x Plopsaland De Panne, 1x Bobbejaanland, 1x Plopsacoo
|
| 19 May 2008, 17:15 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Ik heb hetzelfde nieuws (als hier wordt vermeldt uit HLN) op VTM opgevangen. Toen sprak Greet de interviewer toe. Als ze de woorden slijtage e.d. uitsprak....  spijtig dat de attractie nog altijd niet (mss nooit meer?) op punt staat. Ook als de reporter de vraag stelde of zo'n 'sluitingen' al vaak gebeurd waren en zij antwoordde met neen, toen had ik zoiets van; "Yeah right, lieg er maar wat bij!":P De attractie heeft al meer stilgelegen, gesloten geweest, dan dat ze open was.
Noujah, ik vrees ervoor dat als Vertigo niet verwijderd wordt, deze een gevoelige plek zal blijven voor het park. 
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 19 May 2008, 22:32 |
|
 |
|
Dark Vampire
Magic Royalty
Joined: 07 Aug 2007, 14:57 Posts: 1173 Location: Lommel Pretparkcounter: 0 Achtbaancounter: 0
|
Hehe daarstraks ook gezien en dacht juist hetzelfde.  Je zag ook dat ze een beetje twijfelde voordat ze neen zei.
| 19 May 2008, 23:32 |
|
 |
|
evydk
Magic Expert
Joined: 11 Apr 2007, 11:19 Posts: 755 Location: Hamme Pretparkcounter: 45 Achtbaancounter: 227
|
Helemaal mee eens. Ik heb Vertigo 2x gedaan en vond het niet echt leuk.
Ze hadden beter een goede achtbaan gezet ipv Vertigo.
|
| 20 May 2008, 18:37 |
|
 |
|
crazy taz
Magic Royalty
Joined: 02 Apr 2007, 20:36 Posts: 874 Location: Merksem Pretparkcounter: 0 Achtbaancounter: 218
|
Slopen die handel, de kosten zijn toch voor de constructeur en oud ijzer brengt goed op tegenwoordig. Ze kunnen beter eens met vekoma gaan praten die hebben nog enkele coasterontwerpen waarvan er nog geen zijn gebouwd en dan hebben ze een wereldpremiere en dan van een firma die wel iets van coasters kent en er dus rapper eventuele kinderziektes er zal uithalen;(zo'n bezoekje aan vekoma levert leuke informatie op).
_________________ Coastercount: 218 Ik ben niet cynisch! Ik heb ervaring!
|
| 01 Jun 2008, 10:53 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Ik zou hem nu ook wel liever weghebben uit het park (eigenlijk al van bij het begin). Een vekoma coaster zie ik zeker graag komen. Een waardige opvolger voor Tornado 
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 01 Jun 2008, 13:24 |
|
 |
|
fkl8
Magic All star
Joined: 15 Apr 2007, 08:23 Posts: 1853 Location: Lokeren Pretparkcounter: 60 Achtbaancounter: 307
|
Vekoma ok, maar geen Mammut.
Liever dan een Arrow, B&M of een goede CGI (alhoewel ze een woodie hebben)
Ze mochten nooit, maar dan ook nooit bij Doppelmayer gegaan zijn.
Een fabrikant van skiliften kan nooit een deftige achtbaan maken.
| 01 Jun 2008, 17:44 |
|
 |
|
Els
Magic Royalty
Joined: 10 Apr 2007, 19:38 Posts: 958 Location: Hamme Pretparkcounter: 37 Achtbaancounter: 181
|
Van mij moet hij ook niet blijven staan. Liever een deftige coaster dan. Een B&M zal er helaas wel nooit komen.
@fkl8: een Mammut hebben ze niet nodig in Walibi, remember Calamty mine??
Een Sequoia Adventure zou nog leuk zijn en neemt niet veel plaats in.
| 01 Jun 2008, 22:15 |
|
 |
|
expresske
Magic Member
Joined: 27 Jan 2008, 17:29 Posts: 92 Location: Londerzeel Pretparkcounter: 44 Achtbaancounter: 0
|
Als Walibi Vertigo wegdoet en als ze dan nog een een nieuwe coaster zetten
laat het dan alstublieft geen Vekoma zijn. De Amerikanen noemen het nu al Vekomaland.
Trouwens is Doppelmayr bij Walibi gaan aankloppen en niet Walibi bij Doppelmayr.
Laat Vertigo nog maar eventjes staan, best een leuke ervaring al is het niet wat vele er van verwacht hadden.
Weerwolf was ook een weekje of twee dicht wegens een kapot onderdeel, ondertussen is hij opnieuw geopend.
|
| 04 Jun 2008, 15:58 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
|
Denk jij dat die Amerikanen dat slecht bedoelen? Ik vind het best een leuk Vekomaland, daar in Waver  Ik vind het nog altijd spijtig dat Tornado weg is, daarom zie ik er graag een waardige plaatsovernemer (neen, niet vervanger  ) en een Vekoma is niet onaardig  Een B&M of Intamin is ook altijd welkom hoor 
|
| 04 Jun 2008, 22:19 |
|
 |
|
Geofke
Magic Royalty
|
Kijk. Of het weg gaat of niet, ik laat het tussen beide. Maar ik moet zeggen, de ervaring was niet super en ik zou het niet erg vinden als hij weg gaat. De aanblik van die grote blokken cement en veel te grote pilaren is ook al niet zo denderend dus ik zou niet twijfelen. Natuurlijk is de keuze steeds aan Walibi Belgium.
Als ik natuurlijk mag kiezen wat er in de plaats komt (en ik kijk daarvoor niet verder dan Vekoma), dan zijn er zat mogelijkheden.
- Een Vekoma Flying Dutchman: nieuw in de Benelux en als ik me niet vergis ook een primeur in gans Europa. Volgens velen geeft dit een geweldig gevoel van vliegen, de slogan en naam hoeft dus helemaal niet worden verandert. (al zou ik de naam toch wel veranderen)
- Als ze bij het family-gedacht willen blijven, dan is een custom family coaster van Vekoma misschien ook niet zo'n slecht idee?
- Natuurlijk is B&M of Intamin zoals Jelle hier zegt niet ongevraagd 
| 05 Jun 2008, 18:49 |
|
 |
|
Dark Vampire
Magic Royalty
|
^Liever een B&M flying dan een Vekoma hoor. Zoiets blijft waarschijnlijk ook veel langer soepel. :p Een Intamin Hyper mag er gerust komen. 
| 05 Jun 2008, 19:42 |
|
 |
|
Geofke
Magic Royalty
|
B&M lijkt volgens mij onmogelijk. Trouwens, volgens velen is de sensatie van een Vekoma Flying veel intenser dan van een B&M, ook is er meer vrijheid. Van de soepelheid... Jah
Nuja... Wat ze ook doen, Vertigo lijkt me er niet lang meer te staan.
| 05 Jun 2008, 21:24 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Slapen jullie allemaal nog wel goed? Ik denk toch dat er hier een paar serieus aan het dromen zijn
Dit topic gaan we vanaf nu terug gebruiken om de huidige activiteiten van Vertigo op te volgen 
|
| 05 Jun 2008, 21:37 |
|
 |
|
jerredk
Magic Senior
Joined: 05 Jan 2008, 16:53 Posts: 397 Location: Sint-Katelijne-Waver Pretparkcounter: 12 Achtbaancounter: 58
|
Indien nodig zal ik met veel vreugde vertigo uitwuiven. Een lelijke ijzeren constructie die zelf totaal geen rit effect gehad heeft op me. Dit zet aan om nooit te gaan skieen. Slopen die boel! En een laungh coaster zetten...
Owja, ik ben zondag naar Walibi geweest en aan de ingang hingen toch noch bordjes met: Vertigo is tijdelijk gesloten. Dus laten we nog niet te ver vooruitblikken 
|
| 12 Jun 2008, 17:39 |
|
 |
|
Vampwolf
Magic Rookie
|
Vertigo hoeft voor mij ook niet echt te blijven staan. Ik vondt hem wel leuk om een keertje te doen maar toch geen "coaster" om op elke trip te doen.
Het enige "mooie" aan de "coaster" vind ik de wagentjes en het station+pleintje. De track zelf is zoo lelijk !
Slopen die handel !
Een launch coaster zou wel leuk zijn, maar realistisch ?
| 12 Jun 2008, 17:48 |
|
|