| Author |
Message |
|
jerredk
Magic Senior
Joined: 05 Jan 2008, 16:53 Posts: 397 Location: Sint-Katelijne-Waver Pretparkcounter: 12 Achtbaancounter: 58
|
Als je ziet is Express in Walibi World niet zo groot kwa ruimte dat je moet gebruiken. Het is net de Laungh lengte die zo wat het doet van plaats. De rit zelf verloop nogal allemaal boven elkaar onder elkaar en tussen elkaar. Maar aan Vertigo denk ik toch dat er een beetje plaats gebrek is voor een baan zoals Express. Maar aangezien Vertigo weerkomt is dat zeker als uitgesloten 
|
| 12 Aug 2008, 10:39 |
|
 |
|
pompoen
Magic Senior
|
Ze hadden mischien Vertigo geplaatst zoals Europa park de Silver star heeft geplaatst, op de parking.
Het geeft een indruk dat het park groter is in oppervlakte en je hebt die lelijke torens niet in het park.
Tornado was niet bepaald een echt compacte coaster in zijn tijd.
Een boomerang heeft minder plaats nodig dan een corcscrew.
Ik droom daarom al zo lang dat er ooit een Giant suspended boomerang zijn plaats vindt ik het park...een variant van de oude Cobra.
De plaats hoe de attracties zich opvolgen zou perfect zijn.
Vampire, Loup Garou en dan nog een 3e horrorfilm in die coaster.
Maar op de eerste plaats hoop ik zeer dat Vertigo blijft en nog vele jaren zijn rondjes maakt door het rechtse gedeelte van het park.
Alleen had ik liever een hoop meer themming gezien anno 2008.
De palen kunnen in thema worden gezet in welk themagedeelte ze staan.
De toren van Lucky Luke city zou kunnen in far west stijl gemaakt worden, en het Lucky Luke en het france gedeelte uiteraard ook.
Dat kost natuurlijk veel geld maar zou worden geapprecieerd bij de dagjesbezoeker.
Mooie voorbeelden van het thematiseren van lelijke steunpalen zijn Gebrigsbahn in Phantasialand en Euro mir in Europa park (tja, Duitsland dus).
|
| 13 Aug 2008, 00:03 |
|
 |
|
expresske
Magic Member
Joined: 27 Jan 2008, 17:29 Posts: 92 Location: Londerzeel Pretparkcounter: 44 Achtbaancounter: 0
|
Ondertussen zouden er forummers uit een ander land met Doppelmayr zijn gaan praten.
Ze willen niet zeggen wat er met Vertigo zelf gebeurt, al zou hij wel uit het park verdwijnen.
Nuja, ik ben eens benieuwd, als de testen positief zouden zijn zou hij blijven.
Zijn de testen negatief.... Momenteel is het afwachten op de uitslag zegt Walibi 
_________________ http://www.wbaforum.tk Klein maar superfijn !
|
| 15 Sep 2008, 14:06 |
|
 |
|
jerredk
Magic Senior
Joined: 05 Jan 2008, 16:53 Posts: 397 Location: Sint-Katelijne-Waver Pretparkcounter: 12 Achtbaancounter: 58
|
Tegen vandaag (eind September) zou hij terug geopend moeten worden. Maar er is nog niets over te vinden... Ik zou slopen echt geen slechte optie vinden. Ookal zette het park dan al enkele jaren geen attractie's meer  .
|
| 30 Sep 2008, 12:05 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Naar alle waarschijnlijkheid zal vertigo NOOIT meer openen:
Rechtstreeks vanop de officiële website geplukt:
Walibi houdt de Vertigo gesloten.
Tijdens dagelijkse technische controles van de attractie Vertigo werd in mei een abnormale afwijking vastgesteld aan één van de gondels van de attractie. De resultaten van de eerste onderzoeken wijzen op vroegtijdige slijtage van bepaalde onderdelen.
Door de ontstane situatie is een dagelijkse beschikbaarheid en voldoende capaciteit voor het publiek niet gewaarborgd en daarom heeft de directie van Walibi Belgium besloten de attractie niet te heropenen dit seizoen.
Ok. er staat wel dit seizoen, maar 'k vrees (hoop) dat we kunnen fluiten naar een terugkeer van Vertigo.
|
| 01 Oct 2008, 19:46 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Ik hoop stiekem dat Vertigo zijn laatste rondjes erop zitten. De mannen van doppelmayer mogen hem terug inpakken en meenemen. Wanneer komt de B&M ?
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 03 Oct 2008, 15:21 |
|
 |
|
pompoen
Magic Senior
|
Nee...
Hij mag dan wel zo lelijk als de nacht zijn, het ritverloop vindt ik super waardoor zijn uiterlijk mij weinig kan schelen.
Ik hoop ten zeerste dat Vertigo terug zal komen want als ze hem afbreken, verwacht dan de eerst komende 5 jaar al geen nieuwe attractie, laat staan coaster.
CDA staat daar nu eenmaal bekend voor...Vooral nu ze zo enorm veel parken bezitten die schreeuwen om vernieuwingen, toevoegingen en extra subsidies.
Ik ga een metertje in de lucht springen als ik hoor dat Vertigo terug opent.
Vertigo vindt ik bijvoorbeeld al pakken leuker dan Loup Garou of zelfs Turbine.
|
| 03 Oct 2008, 19:54 |
|
 |
|
Den Este
Magic Royalty
|
Er zit hier een zot op het forum!
Aah, voor mij mag die weg hoor. Ik heb hem gedaan, maar vond hem niet super super, maar het was natuurlijk een leuk ritverloop  Maar het is mijn kotsbeu om deze niet te zien draaien...
_________________ Pretparken 2009 1x Winter Efteling, 2x Walibi Belgium, 5x Plopsaland De Panne, 1x Bobbejaanland, 1x Plopsacoo
|
| 03 Oct 2008, 22:48 |
|
 |
|
fkl8
Magic All star
Joined: 15 Apr 2007, 08:23 Posts: 1853 Location: Lokeren Pretparkcounter: 60 Achtbaancounter: 307
|
Vandaag hadden wij een gesprek met Marcel Schoonenberg (wie hem niet kent, de general manager) en die kon ons het volgende vertellen:
- De tests van september zijn afgerond.
- Alle data worden nu bekeken door Doppelmayer.
- Als Vertigo nog opengaat zal het ten vroegste tegen de zomer volgend jaar zijn.
- Zekerheid is hier nog niet over.
- WB is niet content over de werking van het prototype maar ze hopen dat het goedkomt en dat het een betrouwbare attractie wordt.
- Zo werd er ook gesproken over de goede betrouwbaarheid van de attracties terwijl in onze ERT DT in panne gevallen is en Weerwolf niet open was en dan maar om 11u30 geopend is.
Off the record: Ik heb voorgesteld om te Vertigo mee te komen afbreken met mijn plasmabrander maar daar kon blijkbaar niet mee gelachen worden 
| 04 Oct 2008, 23:02 |
|
 |
|
Den Este
Magic Royalty
|
 Geniaal!
_________________ Pretparken 2009 1x Winter Efteling, 2x Walibi Belgium, 5x Plopsaland De Panne, 1x Bobbejaanland, 1x Plopsacoo
|
| 05 Oct 2008, 19:05 |
|
 |
|
fkl8
Magic All star
Joined: 15 Apr 2007, 08:23 Posts: 1853 Location: Lokeren Pretparkcounter: 60 Achtbaancounter: 307
|
Dat vond ik nu ook maar Marcelleke niet. 
| 05 Oct 2008, 19:17 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Als jullie willen, mogen jullie (van mij) jullie steentje bijdragen:
Vertigo in Walibi Belgium verleden tijd
Vandaag heeft Walibi Belgium bevestigd dat de attractie Vertigo niet meer zal openen voor het publiek. De attractie wordt verwijderd uit het Walibi attractiepark in België.
De attractie heeft vanaf de eerste draaidag nooit optimaal kunnen draaien. De attractie was bedoelt voor het 2006 seizoen maar werd een jaar later in gebruik genomen met een beperkte capaciteit van 400 personen per uur. De capaciteit werd verbeterd maar eerder dit jaar bleek de baan veel last te hebben van snelle slijtage. Omdat de bouwer geen garantie kan geven op een correct werkende Vertigo met een hoge capaciteit heeft Walibi Belgium besloten de attractie te laten verwijderen uit het park.
Bron: rides.nl
|
| 10 Oct 2008, 15:09 |
|
 |
|
fkl8
Magic All star
|
(blaast het stof van zijn plasmabrander)
Ik ben er klaar voor 
| 10 Oct 2008, 20:38 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Goed nieuws!
Ik ben benieuwd wanneer we Vertigo daadwerkelijk niet meer zullen zien. Ik hoop dat Walibi Belgium er niet te veel schade (financieël) aan over houdt. Ik heb vernomen dat een vervanger een 2 jaar later zou komen? Ik hoop dat ze dan beroep doen op bouwers als Intamin, B&M, Vekoma,...
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 10 Oct 2008, 23:38 |
|
 |
|
Els
Magic Royalty
Joined: 10 Apr 2007, 19:38 Posts: 958 Location: Hamme Pretparkcounter: 37 Achtbaancounter: 181
|
Moet zeggen dat ik het niet echt betreur dat hij afgebroken wordt. Oke het was een unieke attractie maar als ze niet deftig kunnen draaien en teveel onderhoud is het beter dat hij weggaat.
Hopelijk binnen 2 jaar een deftige achtbaan ofzo.
| 11 Oct 2008, 16:37 |
|
 |
|
evydk
Magic Expert
Joined: 11 Apr 2007, 11:19 Posts: 755 Location: Hamme Pretparkcounter: 45 Achtbaancounter: 227
|
Ik vind het ook niet erg dat Vertigo verdwijnt. Na al de problemen die het park ermee gehad heeft is dat mss nog de beste oplossing.
Als er dan op termijn een betere vervanger komt ben ik al blij.
|
| 11 Oct 2008, 16:40 |
|
 |
|
crazy taz
Magic Royalty
Joined: 02 Apr 2007, 20:36 Posts: 874 Location: Merksem Pretparkcounter: 0 Achtbaancounter: 218
|
Goed nieuws komt zelden van WB maar dit vind ik goed nieuws, ze gaan dus van Walibi geen skistation maken en breken hun stoeltjeslift af ( cda bezit toch ook skipistes? kunnen vertigo daar misschien plaatsen die zijn toch korte tijd open dan verslijt ie niet te veel).Hopen op een grootse coaster doe ik niet want Vertigo was een familieattractie en dus gaan ze voor een nieuwe familieattractie. Een familievriendelijke spinning coaster zou nog gaan iets zoals Dragons furie 
_________________ Coastercount: 218 Ik ben niet cynisch! Ik heb ervaring!
|
| 12 Oct 2008, 12:13 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
|
Met zo een coaster zou ik zeker en vast tevreden zijn! Al neemt het niet weg dat ik verlang naar een grote coaster in Walibi. 
|
| 12 Oct 2008, 12:46 |
|
|