Ik weet niet welk park je als vertrekpunt neemt (zelfs niet OF je een als vertrekpunt neemt). Maar ik raad je aan dat ZEKER WEL te doen. Dit is geen park hoor, sorry. Ik ben erg streng (menig persoon hier heeft dat wel al door) als het op realisme aankomt
WAARSCHUWING: Lange post volgt!
(Ik zeg nu al sorry. Maar dit zijn, hoe hard dan ook, grote hints)
Dus... Om te beginnen bij het begin...
Screen 1: Tekening
Knappe tekening waarmee je zelfs in RCT3 veel kunt doen. Mét of zónder Custom Scenery. Kijk even naar die tekening, laat delen vallen, gebruik andere delen, verplaats...
Screen 2 ev.: de ingang
Dat is 1 BLOK. Je zegt het zelf
"Snel gemaakt". Vanaf nu liever niet meer. Werk aan iets, plan iets. Ik heb hier hopen plannen van RCT2-parken en NL-coasters die ik nog moet uitwerken. Maar dan zit ik daar TIJDEN aan. Probeer zaken te maken die er logisch uit zien, echt. Een echt park bouwt zo'n ingang niet. 1- Het slaat nergens op een muur als ingang te hebben, dat stoot af; 2- Blokken zie je ook niet veel in parken.
Ik raad je ook aan te variëren van materiaal. Dat Caraïbisch thema is erg eenzijdig en laat alles er 100% zeker als een blok uitzien. Gebruik bakstenen muren, deze muren, daken etc. In verschillende kleuren, grootten, vormen. Maar huisjes, bogen, KASSAHUISJES, alles om het realistisch te houden.
Trouwens, die achterkant afgewerkt. Chapeau hoor... Nooit iemand met ZOVEEL fantasie gezien. Dat is één muur. Werk met terrassen, hoogteverschillen, blokJES van verschillende grootte en hoogte. Werk met reliëf en bomen en maak de ingang nooit hoger dan 5 muren op elkaar in RCT3. En als je een ingang maakt, zorg dat je poortjes hebt waar ze door moeten, en dan desnoods aan een kant een torenTJE staat met kleur, daken, terrasjes...
OJA, Nachtfoto's geven enkel sfeer als je er sfeer in steekt. Zorg dat er kleine hoekjes zijn waar de mensen kunnen uitrusten, dat er een klein vijvertje aanwezig is, maar kleine perkjes om sfeer op te roepen.
2e Post
Logo's, ik weet dat ik u heb leren ps'en, maar dit is overdreven

Een attractie heeft quasi nooit meer dan enkel tekst en soms nog wat tekeningetjes errond, maar nooit een foto waarin je de tekst moet zoeken. Let ook op zo'n dingen. Kijk naar (ik zeg nu maar) Efteling. Een groot tekstvak, met een klein pardoesje op. Bellewaerdepark heeft enkel het leeuwtje erop. Er zijn zelfs parken die helemaal geen foto/tekening hebben.
3e Post
LEES DE HINTS VAN MENSEN DIE IETS POSTEN. OOK DEZE
Jelle heeft al gezegd dat het blokkerig is. Het eerste wat je dan normaal doet is de ingang aanpassen tot hij normaal is, en goedgekeurd. Ik weet niet of je mijn mening na deze post nog vaker wilt aanhoren, maar zo heb ik geleerd om RCT te spelen, zo wil ik het ook anderen
leren.
Bomen? Omgeving? Reliëf? Sfeer? Thematisatie? Ik vind er amper iets van terug.
Doe die muur METEEN weg. Tenzij het een indoor park is, geeft dat een erg gesloten gevoel, wat je niet wilt creëren. Trouwens, in het echt kan een muur van die hoogte (ik denk dat deze 11 blokjes hoog is? --> In het echt dus ongeveer 33m) niet overeind blijven bij veel wind als hij zo dun is. Bovendien lokt het geen sfeer uit, enkel maar afstoot. Ik zou daar niet naar binnen gaan.
Ook dit is té blokkerig.
Ik lees net dat het indoor is. Wel, maak delen die uitsteken, maak omgeving, ook binnen. Maak het LAGER. 6 blokjes hoog (+/- 18meter) moet zeker volstaan om een indoorgedoe te houden.
Er zijn nog wel een pak meer dingen, maar mijn vingers doen pijn. Kijk ook even in het tips en vragentopic voor RCT. Er staan daar ook goeie dingen in.
Verder:
Doe voort, zo leer je, maar LET OP DE HINTS, gebruik ze, indien je dat niet doet zul je nooit verbeteren, en ik zou graag hebben dat dat wel gebeurt.
Zo lang was deze post nou ook weer niet