| Author |
Message |
|
waliboy
Magic Moderator
|
 [Duinrell] Vernieuwing zwembad...
Tikibad
Zoals eerder bekend werd gemaakt, is het Tikibad sinds de abrupte storing in de machinekamer op 16 oktober jl. voorlopig nog gesloten. Naar het zich laat aanzien zal het bad op 21 december 2007 weer opengaan.
Het Tikibad heeft dan niet alleen de jaarlijkse grootonderhoudsbeurt gehad, maar beschikt dan ook over een nieuwe spectaculaire waterglijbaan waarbij veel zogenaamde 'G-krachten' vrijkomen. Deze baan vervangt een van de bestaande glijbanen.
U bent van harte welkom om de indrukwekkende werkzaamheden in het Tikibad te komen bekijken. Wanneer in de week van 3 december de nieuwe glijbaan wordt geinstalleerd is het zeker spectaculair om te zien.
Bron: http://www.duinrell.nl/submenu/actueel/ ... sberichten
Beide trechters zijn gesloopt.
Er komt 1 gloednieuwe trechter voor terug, en 1 compleet nieuwe glijbaan in plaats van de andere trechter.
De nieuwe glijbaan zal uniek zijn en vooral een unieke kleur meedragen.
Bron: Madmill @ themepark.nl
Ik ben erg benieuwd...
De 2 trechters vond ik enorm leuk om te doen, ik ben is benieuwd welke zal worden afgebroken en vooral wat er in de plaats voor komt 
|
| 30 Nov 2007, 23:11 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
De naam van de nieuwe glijbaan is bekend!
Tyfoon is de spectaculaire glijbaan waarin aan het eind van de tocht de snelheid door de kracht van het water wordt afgeremd en er ‘g-krachten’ voelbaar zijn. Deze baan is zeker een aanwinst voor de liefhebbers van spanning en sensatie. De ‘Tyfoon’ is in de plaats van de ‘Tornado’ gekomen en ook de ‘Cycloon’ is vervangen door een nieuwe baan.
Kerstvakantie: Tikibad geopend!
Vanaf vrijdag 21 december 10.00 uur zal het Tikibad weer geopend zijn. Op die dag zal ook de nieuwe glijbaan in gebruik worden genomen. De afdaling is spectaculair! De gehele kerstvakantie is het Tikibad open. Klik hier voor de openingstijden tijdens de vakantie. Gasten die in de kerstvakantie op Duinrell verblijven kunnen dan iedere dag gratis en onbeperkt het Tikibad bezoeken.
Storing
In de morgen van 16 oktober 2007 deed zich een storing in de machinekamer van het Tikibad voor, waardoor de kelder onder het bad vol water is gelopen en de technische ruimte verloren is gegaan. Op dit moment wordt er met man en macht gewerkt om de schade te herstellen. Op 21 december opent het Tikibad om 10.00 uur weer de deuren.
Bron: Coasterplace.nl
|
| 12 Dec 2007, 20:56 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Rechts op de foto zie je de nieuwe trechter:
En hier hebben we de tweede niewigheid van het Tikibad:
Bron: loopings.nl via Jeroen L @ themepark.nl
|
| 13 Dec 2007, 20:39 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
|
| 20 Dec 2007, 18:42 |
|
 |
|
Geofke
Magic Royalty
|
Ok, dat is het meest onnodige filmpje dat ik zag  Er wordt niet eens getoond hoe'ie gaat... Jah...
Nuja, mooi glijbaantje hebben ze daar  .
| 20 Dec 2007, 22:01 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Ja, het filmpje bied wel informatie qua gegevens, maar de rit ervaring en hoe het in de praktijk er aan toe gaat, ontbreekt nog. Dat wordt mss wel bekend dit weekend, want Morgen gaat ie open!
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 20 Dec 2007, 23:47 |
|
 |
|
Dimi
Magic Royalty
Joined: 03 Jul 2007, 11:31 Posts: 839 Location: Hamont Pretparkcounter: 29 Achtbaancounter: 91
|
Ik vond het filmpje toch wel plezant om te zien! Bedankt ervoor Kevin!
Man, wat zou ik graag eens naar Tikibad willen gaan!
| 21 Dec 2007, 15:50 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
Nieuwe glijbanen Tikibad open!
Cycloon:
Wassenaar - Vandaag was het in het Tikibad de dag van de nieuwe glijbanen. Altans dat was de bedoeling. Het tikibad was er juist al om 10 uur voor open gegaan. Dat had Duinrell oog gepubliseerd op haar website. Het Tikibad was netjes om 10 uur openb het het was gelijk al flink druk. Maar de nieuwe glijbanen waren nog dicht. Niet op tijd af dus. Uiteindelijk ging de Cycloon om half twaalf open. Maar de Tyfoon, de g-krachten-glijbaan ging pas om half 1 open.
Tyfoon:
Na de opening bleek er echter kinderziektes te zijn met de Tyfoon. De mensen kwamen er met een rode rug uit. Dat voorspelt niet veel goeds. Door de extreem hoge snelheid in de laatste bocht van de glijbaan, glijdt je aan de zijkant van de buis i.p.v op de bodem. En het water, dat voor koeling moet zorgen; stroomt niet tegen de zijkant maar onderin de buis. En dan beginnen de problemen. Ook kan het goed zijn dat er teweinig water doorheen gepomt wordt.
Omdat ik als eerste door die buis ging, dacht ik dat het daar aan lag. Maar toen tegen vieren de mensen er nog steeds met een rode rug uitkwamen, heeft het Tikibad besloten de nieuwe glijbaan weer tijdelijk dicht te doen
Iedereen die boven in de toren kwam, moest nu van de Cycloon. Ook deze baan is volledig vernieuwd. Deze nieuwe glijbaan is dan ook open gebleven.
Volgens het Tikibad moeten de problemen met de Tyfoon zaterdag weer opgeslost zijn.
Bron: Waterpret.info
|
| 22 Dec 2007, 14:17 |
|
 |
|
Jellievl
Magic Administrator
Joined: 25 Aug 2006, 10:15 Posts: 2212 Location: Wondelgem Pretparkcounter: 19 Achtbaancounter: 76
|
Dat is spijtig dat er wat kinderziektes opdoken bij de opening. Ik hoop dat ze zoals vermeld, opgelost geraken zo spoedig mogelijk.
_________________ |Themeparkmagic || Contact: contact@themeparkmagic.net | Tel: 0476450924 |
|
| 22 Dec 2007, 20:58 |
|
 |
|
Geofke
Magic Royalty
|
Da was eigenlijk wel te denken hé... Zo'n snelheid moest voor rode ruggen zorgen. Nuja, is hij fun? 
| 22 Dec 2007, 21:09 |
|
 |
|
Den Este
Magic Royalty
|
Als die kinderziektes verdwijnen denk ik van wel, maar anders is er volgens mij weinig fun! 
_________________ Pretparken 2009 1x Winter Efteling, 2x Walibi Belgium, 5x Plopsaland De Panne, 1x Bobbejaanland, 1x Plopsacoo
|
| 22 Dec 2007, 23:33 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
De eerste weken kwam iedereen er al klagend uit, omdat je soms op het droge schoof, waarvan een rode rug het resultaat was.
Ondertussen zijn hiervan de problemen opgelost d.m.v. meer water door de glijbaan te laten stromen...
Nu wordt de baan wel als er leuk ervaren...
De trechter heeft ook nog wat te maken met kinderziekte's maar ook deze problemen zullen in de loop van de weken verholpen worden, zodat Duinrell weer 2 nieuwe LEUKE waterglijbanen heeft 
|
| 11 Jan 2008, 12:09 |
|
 |
|
Syco
Magic Expert
|
Een waterpark ook eens een meeting van maken ?
_________________ Syco Netlog
Op netlog meer dan 1000 Foto's + meer dan 15 video's al
|
| 11 Jan 2008, 12:54 |
|
 |
|
fkl8
Magic All star
Joined: 15 Apr 2007, 08:23 Posts: 1853 Location: Lokeren Pretparkcounter: 60 Achtbaancounter: 307
|
Misschien ineens een weekendje, er zijn bungalows daar he
Ik zal er eens over nadenken en eens zien op mijn overvolle kalender van 2008 
| 11 Jan 2008, 14:02 |
|
 |
|
waliboy
Magic Moderator
|
De (Tiki) sauna zal definitief zijn deuren sluiten:
De directie van Vakantiepark- en attractiepark Duinrell maakt bekend dat
vanaf 21 maart 2008
de Tikisauna haar deuren sluit. Dit besluit
is genomen op grond van de toenemende vraag naar wellnesscentra waarvan er in de regio veel zijn.
Uiteraard ben u tot en met 20 maart van harte welkom in de Tikisauna.
Bron: Duinrell.nl
|
| 29 Jan 2008, 13:46 |
|
|