Walibi Belgium breidt uit!
Kristof wrote:
Er zijn veel mensen die denken dat Walibi Belgium een park is dat zo goed als propvol staat. Maar niets is minder waar. Het park heeft immers nog héél wat extra grond in zijn bezit die wel eens heel goed van pas zou kunnen komen naar uitbreidingen toe. Zo beschikt Walibi Belgium nog steeds over de voetbal -en tennisvelden achter Espace de Moulin (zone van o.a. Twilight Zone), maar ook de grond tussen de Dijle en Vampire. Die zones zijn officiëel van Walibi Belgium, maar er was geen toestemming door het Gewestplan om de grond te gebruiken voor recreatieve doeleinden.
Er gaat echter ook al enkele jaren het gerucht rond dat Walibi Belgium dringend wil uitbreiden. Dit nieuws werd nog niet zo lang geleden ook bevestigd door het park zelf, maar dat dat project nog in zijn kinderschoenen stond. Maar daar komt verandering in.
Het park heeft immers aan de stad (of gemeente, weet ik veel wat je als stad of gemeente mag aanschouwen in Wallonië. In mijn ogen zijn het allemaal gehuchten, maar soit!) toestemming gevraagd om uit te breiden met 7 hectaren. Het park bezit momenteel 61 ha, maar daarvan willen ze nu 68 ha maken. Het zou dan vooral draaien om de groene zones in het park (Espace de Moulin?) en ook het meer centraal in het park. En hou daarbij in het achterhoofd dat Walibi Belgium afwil van de wet die hen verbied om attractie's te bouwenop het meer. Zo zou Vertigo oorspronkelijk bedoeld zijn voor op het meer van Walibi.
QUICK UPDATE: En net terwijl ik bezig ben met dit bericht te posten, blijkt dat Waals Minister André Antoine inmiddels de aanvraag goedgekeurd heeft en dat Walibi Belgium mag uitbreiden.
Ik ben eens benieuwd wat CDA precies van plan is, want waarom extra hectares aankopen als je niets van plan bent? Ik heb al op een forum horen vallen dat er mss een mega coaster bij de opties zou zitten, al heb ik daar wat twijfels bij. Ik zou er natuurlijk wel uberblij mee zijn!
Re: Walibi Belgium breidt uit!
Jellievl wrote:
Inderdaad prachtig nieuws!
Ik ben eens benieuwd wat CDA precies van plan is, want waarom extra hectares aankopen als je niets van plan bent? Ik heb al op een forum horen vallen dat er mss een mega coaster bij de opties zou zitten, al heb ik daar wat twijfels bij. Ik zou er natuurlijk wel uberblij mee zijn!
Waarom willen ze uitbreiden ze hebben nog plaats zat in het park zoals de zone van wijlen Vertigo en de zone van het theater dat toch enkel gebruikt wordt tijdens halloween. Dat ze eerst eens met een goede nieuwe attractie afkomen waar iedereen van zegt WAAUW dat hebben we nog niet gezien in Belgie en omtreken( schrijf speciaal niet Europa).
_________________ Coastercount: 218 Ik ben niet cynisch! Ik heb ervaring!
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum