Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Magic Oval Slide in Oceade 
Author Message
Magic Moderator
Magic Moderator

Post Magic Oval Slide in Oceade
Van Egdom gaat in het subtropisch zwemparadijs “Oceade” in Brussel een nieuwe glijbaan bouwen. Het zal een baan zijn van het type “Magic Oval Slide” met een lengte van 132 meter

Image

Hierboven ziet u een afbeelding van een Oval-baan. Dit soort banen worden ook wel Magic Eye genoemd. De langste Oval-baan is in Galaxy-Erding in Duitsland te vinden, die is 260 meter lang.

De nieuwe Magic Oval Slide, die op dit moment wordt gebouwd in Oceade; zal medio mei 2008 in gebruik genomen worden. De baan wordt voorzien van licht-effecten. De baan is zowel geschikt voor gebruik als body-glijbaan als voor een banden-glijbaan. Maar dit is aan Oceade.
Bron: http://www.waterpret.info/

Ziet er weer een erg leuke toevoeging uit, ik hoopt niet dat het park hiervoor een bestaande glijbaan gaat verwijderen :( (door de beperkte plaats die het park heeft)

09 Jan 2008, 22:48
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Lijkt mij een erg leuke, mooie en originele toevoeging. Ik moet eens richting Brussel trekken. Bedankt Kevin!

09 Jan 2008, 22:50
Profile WWW
Magic Royalty
Magic Royalty

Pretparkcounter: 29
Achtbaancounter: 91
Ik ben er ook al héééééééél lang niet meer geweest.
Ik wil er ook nog wel ens naartoe als ik in de buurt zou zijn.
Lijkt me wel een leuke toevoeging.

10 Jan 2008, 21:20
Profile
Magic Administrator
Magic Administrator

Pretparkcounter: 19
Achtbaancounter: 76
Het park zelf is niet echt mijn smaak, maar deze nieuwe toevoeging zou zeker een positieve aanwinst zijn. Laat maar komen ;)

Image

11 Jan 2008, 17:31
Profile WWW
Magic Moderator
Magic Moderator

Zoals ook hier al had vermeld, was ik wel erg benieuwd naar deze nieuwigheid...
Wat ik me vooral afvroeg, was dat deze nieuwe glijbaan evt. een andere glijbaan zou vervangen...
Hierop heb ik een (erg) vlug antwoord gekregen van het park waarvoor dank:

Quote:
Geachte,

Neen, het wordt een extra glijbaan, « Anaconda », de grootste glijbaan ooit geïnstalleerd in de Benelux. Ditmaal een investering van meer dan 1.000.000 euro.

Vriendelijke groeten,

Océade.

Wow dit wordt na enkele jaren afwezigheid een bezoekje in 2008 8)

30 Jan 2008, 21:45
Profile
Magic Moderator
Magic Moderator

Volgens de nieuwste brochure van Mini Europa zou deze glijbaan gebruik maken van banden...

Bron: centralpark

Dit klinkt steeds mooier in de oren 8)

08 Feb 2008, 19:53
Profile
Magic Administrator
Magic Administrator

Pretparkcounter: 19
Achtbaancounter: 76
Jep banden, Van Egdom was ook de bouwer van de Bobby Drop in Bobbejaanland. Voor diegene die het nog niet wist ;) Tof dat de nieuwe baan een extra attractie mag zijn, en geen vervanging ofzo.

Goed bezig Océade :D

Image

08 Feb 2008, 21:39
Profile WWW
Magic Moderator
Magic Moderator

De Magic Oval Slide zal pas in juni 2008 in gebruik gaan. Van Egdom is op dit moment bezig met de verbouwing van de bestaande glijbaantoren. In april kan worden begonnen met de bouw van de buis (de glijbaan zelf) buiten het gebouw. In juni kunt u dan van deze nieuwe glijbaan gebruik gaan maken.

Bron: waterpret.info

12 Feb 2008, 12:33
Profile
Magic Moderator
Magic Moderator

BRUSSEL - Op 30 juni opent Oceade de nieuwe Annaconda. De afgelopen maanden heeft Van Egdom hard gewerkt aan deze 131 meter lange Magic Eye waterglijbaan met (dag)lichteffecten. Op 30 juni is de opening om 18:45 uur. Vanaf 1 juli kan iedereen de nieuwe glijbaan gaan uitproberen.

Met dank aan waterpet.info

20 Jun 2008, 13:20
Profile
Magic Rookie
Magic Rookie

20 Jun 2008, 14:16
Profile
Magic Moderator
Magic Moderator

Niemand foto's gevonden ?

Neen het zal wachten worden tot de openingsdag...
Het klinkt wel allemaal veelbelovend! 8)

20 Jun 2008, 14:22
Profile
Magic Moderator
Magic Moderator

Verslag van de officiële opening van Anaconda:

Dit jaar bestaat het waterpretpark "Oceade" 20 jaar. Dit bekende zwembad is gelegen in het Bruparc te Brussel. Als je Oceade bezoekt kom je ongetwijfeld de zeer gezellige restaurantjes en dergelijke tegen. Dit was gisteren niet de reden van mijn bezoek. Gisteren (30 Juni) werd de nieuwigheid van 2008 officieel voorgesteld: Anaconda.

Anaconda is een 132,5 meter lange en 11,3 meter hoge bandenglijbaan. Door zijn enorme breedte is het mogelijk om tegelijkertijd tot 4 personen met een band af te dalen in deze splinternieuwe attraktie met speciale lichteffecten.
Met zijn doormeter van 2,5 meter is hij de breedste van het land en ver daarbuiten.

Deze persopening werd in stijl georganiseerd. Bij het binnenkomen werd er van iedereen een foto gemaakt. Hierna kon je het domein van Oceade betreden. Overal stonden tafeltjes, maar je kon ook gerust buiten kuieren in het zomerzonnetje. Constant werden er hapjes aangeboden zoals saté's, scampi's, broodjes,... Ook drank was er in overvloed.
Wat me meteen opviel was de enorme pracht van het zwembad. Ik heb nog nooit eerder zulk prachtig gethematiseerd zwembad gezien. Oceade is er de laatste jaren duidelijk (zichtbaar) op voorruit gegaan. In het park vind je overal "piratentheming" die me erg in de smaak viel.

Na even rondgelopen te hebben, was het tijd voor de officiële voorstelling van de nieuwe familieglijbaan. Thierry Meeus (zoon van idd.) stelde de nieuwe attractie voor. Even later mocht het bobsleeteam die zullen deelnemen aan de Olympische spelen als eerste deze glijbaan testen. Het publiek kon de rit volgen op een groot scherm. Later werd aangekondigd dat iedereen die wou de nieuwe attractie mocht testen. (Hiervoor kwamen we tenslotte...!)

De nieuwe glijbaan is zonder meer leuk, maar tevens ook een beetje gevaarlijk. In één van de laatste mochten kan je uit je band vliegen, wat kan lijden tot ernstige ongelukken. Toch is deze nieuwigheid zonder meer aangenaam meegevallen.
De band waarmee je de attractie betreed kan zelf gekozen worden (éénpersoonsband, tweepersoonsband of vierpersoonband).
Ook de andere 3 waterglijbanen die in het binnenzwembad uitkomen, mochten getest worden.

Ik had het momenteel al beslist, dit jaar zou ik het park zeker nog eens bezoeken (als alles geopend is).
Bij het verlaten van het zwembad kregen we de o.a. een foto (van ons getrokken bij het betreden van het park), een sleutelhanger van Anaconda, 2 toegangstickets,... mee.
Moet ik nog vertellen dat deze opening in stijl is gebeurd?

Ik heb een 15tal foto's genomen van deze persopening. Momenteel is mijn USB kabel zoek geraakt. Ik ga proberen zo spoedig mogelijk mijn foto's online te plaatsen (bij het aankopen van een nieuwe USB kabel).

In afwachting van, wil ik jullie toch al enkele foto's laten zien van de nieuwe attractie (oranje glijbaan):

Image

Image
Meer foto's en een filmpje vinden jullie hier:
http://www.waterpret.info/index.php/ann ... juli-klaar
Bron: http://www.waterpret.info/

Ik hoop dat ik mijn foto's zo spoedig mogelijk online kan plaatsen... :)

Bronnen: oceade.be, waterpret.info, mezelf

02 Jul 2008, 00:04
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Pretparkcounter: 0
Achtbaancounter: 0
Bedankt voor het leuke verslagje Kevin, ben heel benieuwd naar de foto's! 8)

02 Jul 2008, 00:15
Profile WWW
Magic Moderator
Magic Moderator

In mijn vorig verslag, had ik jullie foto's beloofd van de opening!
Hier zijn ze:

De nieuwe glijbaan die tijdens de officiële opening nog niet helemaal afgewerkt was:

Image

Image

Als je op dit punt beland bent, zit het wilde ritje erop:

Image

Thierry Meeus stelde de nieuwe attractie aan het grote publiek voor:

Image

Om "lekker" af te sluiten:

Image

05 Aug 2008, 05:35
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Pretparkcounter: 0
Achtbaancounter: 0
Bedankt voor de mooie foto's Kevin, ziet er goed uit. :)

05 Aug 2008, 12:02
Profile WWW
Magic Royalty
Magic Royalty

De Anaconda is al eventjes open, maar de laatste tijd komen er toch klachten binnen. Tijdens het parcour botsen veel bezoekers hard tegen de buis, tot zware kneuzingen tot gevolgd. Vooral een van de bochten is te gevaarlijk. Océade heeft dit ook ingezien (denk ik) want toen ik daarjuist op de site van Océade aan het surfen was (www.oceade.be) dan zag ik de volgende mededeling staan:

Quote:
De glijbaan "Anaconda" zal gesloten zijn van woensdag 1 oktober 2008 tot en met vrijdag 3 oktober 2008

Ik veronderstel voor een aanpassing?

01 Oct 2008, 15:06
Profile
Magic Moderator
Magic Moderator

De Anaconda is al eventjes open, maar de laatste tijd komen er toch klachten binnen. Tijdens het parcour botsen veel bezoekers hard tegen de buis, tot zware kneuzingen tot gevolgd. Vooral een van de bochten is te gevaarlijk. Océade heeft dit ook ingezien (denk ik) want toen ik daarjuist op de site van Océade aan het surfen was (www.oceade.be) dan zag ik de volgende mededeling staan:

Quote:
De glijbaan "Anaconda" zal gesloten zijn van woensdag 1 oktober 2008 tot en met vrijdag 3 oktober 2008

Ik veronderstel voor een aanpassing?

Inderdaad één van de laatste bochten is "levens"gevaarlijk...
Mijn vriendin en ik zijn er zoals zovelen ook uitgevlogen! Een aanpassing is dan ook een must! Bedankt voor dit nieuwtje Esteban!

01 Oct 2008, 19:40
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]