Verslag van de officiële opening van Anaconda:
Dit jaar bestaat het waterpretpark "Oceade" 20 jaar. Dit bekende zwembad is gelegen in het Bruparc te Brussel. Als je Oceade bezoekt kom je ongetwijfeld de zeer gezellige restaurantjes en dergelijke tegen. Dit was gisteren niet de reden van mijn bezoek. Gisteren (30 Juni) werd de nieuwigheid van 2008 officieel voorgesteld: Anaconda.
Anaconda is een 132,5 meter lange en 11,3 meter hoge bandenglijbaan. Door zijn enorme breedte is het mogelijk om tegelijkertijd tot 4 personen met een band af te dalen in deze splinternieuwe attraktie met speciale lichteffecten.
Met zijn doormeter van 2,5 meter is hij de breedste van het land en ver daarbuiten.
Deze persopening werd in stijl georganiseerd. Bij het binnenkomen werd er van iedereen een foto gemaakt. Hierna kon je het domein van Oceade betreden. Overal stonden tafeltjes, maar je kon ook gerust buiten kuieren in het zomerzonnetje. Constant werden er hapjes aangeboden zoals saté's, scampi's, broodjes,... Ook drank was er in overvloed.
Wat me meteen opviel was de enorme pracht van het zwembad. Ik heb nog nooit eerder zulk prachtig gethematiseerd zwembad gezien. Oceade is er de laatste jaren duidelijk (zichtbaar) op voorruit gegaan. In het park vind je overal "piratentheming" die me erg in de smaak viel.
Na even rondgelopen te hebben, was het tijd voor de officiële voorstelling van de nieuwe familieglijbaan. Thierry Meeus (zoon van idd.) stelde de nieuwe attractie voor. Even later mocht het bobsleeteam die zullen deelnemen aan de Olympische spelen als eerste deze glijbaan testen. Het publiek kon de rit volgen op een groot scherm. Later werd aangekondigd dat iedereen die wou de nieuwe attractie mocht testen. (Hiervoor kwamen we tenslotte...!)
De nieuwe glijbaan is zonder meer leuk, maar tevens ook een beetje gevaarlijk. In één van de laatste mochten kan je uit je band vliegen, wat kan lijden tot ernstige ongelukken. Toch is deze nieuwigheid zonder meer aangenaam meegevallen.
De band waarmee je de attractie betreed kan zelf gekozen worden (éénpersoonsband, tweepersoonsband of vierpersoonband).
Ook de andere 3 waterglijbanen die in het binnenzwembad uitkomen, mochten getest worden.
Ik had het momenteel al beslist, dit jaar zou ik het park zeker nog eens bezoeken (als alles geopend is).
Bij het verlaten van het zwembad kregen we de o.a. een foto (van ons getrokken bij het betreden van het park), een sleutelhanger van Anaconda, 2 toegangstickets,... mee.
Moet ik nog vertellen dat deze opening in stijl is gebeurd?
Ik heb een 15tal foto's genomen van deze persopening. Momenteel is mijn USB kabel zoek geraakt. Ik ga proberen zo spoedig mogelijk mijn foto's online te plaatsen (bij het aankopen van een nieuwe USB kabel).
In afwachting van, wil ik jullie toch al enkele foto's laten zien van de nieuwe attractie (oranje glijbaan):
Meer foto's en een filmpje vinden jullie hier:
http://www.waterpret.info/index.php/ann ... juli-klaar
Bron:
http://www.waterpret.info/
Ik hoop dat ik mijn foto's zo spoedig mogelijk online kan plaatsen...
Bronnen: oceade.be, waterpret.info, mezelf