Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Kinderpark 
Author Message
Magic Senior
Magic Senior

Post Kinderpark
Kindvriendelijkheid is een belangerijk onderdeel in een pretpark.
Maar lang niet elk park is even kindvriendelijk zoals het wordt voorgesteld.
Hoewel ik een thrillfan ben, kijk ik ook heel aandachtig naar de beleving van het kind in een pretpark.
Dit gaat gepaard met kindvriendelijke shows en entertaiming.
Als ik iemand vraag welk park het beste te bezoeken is voor kinderen zeggen de mensen ongetwijfeld 'Plopsaland.
Maar in werkelijkheid heeft Walibi Belgium kindvriendelijkere attracties en een lager minimumlengte dan plopsaland.
Bovendien heeft Walibi Belgium 11 kinderattracties meer.
En dat terwijl Walibi Belgium gratis blijft voor kinderen onder 1 meter.
Walibi Belgium staat vol met SBF en Zamperla attracties, zelfs zonder wachtrijen.
In Plopsaland moeten ook kinderen betalen vanaf 85 centimeter terwijl ze zeer weinig kunnen beleven in Plopsaland.

Ook De Efteling en Hansa park zien de kleinsten graag genieten van bijna alles wat in hun park staat.
Heuse kindergebieden en toegankelijkheid op 'uitdagende attracties.

Helaas wordt het ook voor de kinderen steeds lastiger om van alle attracties te genieten.
Attracties worden 'herbekeken waardoor enkel de grote kinderen kunnen genieten.
Een mooi voorbeeld is 'Dora's Big River Adventure in 'Movie park waar een kind maar liefst 6 jaar moet zijn om de log flume te betreden terwijl de baan is gethematiseerd voor de kleinsten.

Maar dan heb je weer de positieve parken voor de kinderen waaronder 'Heide park die kinderen vanaf 4 jaar al hele heftige attracties mogen betreden.
De log flume banen zijn beide geschikt voor kinderen door een bijhorende gordel in sommige boten.
Of zelfs attracties als Bounty-Schiffschaukel zijn de kleinere kinderen welkom.

Persoonlijk vindt ik ook dat alleen kinderen in attracties mogen zitten zonder individuele volwassenen die gieren naar meligheid of een coastercount.
Waaronder Parque de atracctiones de Madrid laat geen volwassenen meer toe in hun kindercoasters zonder kind.
Dit om niet in de weg te staan van een wachtend kind waarvoor de attractie bedoeld is.
Ik heb zo vaak mensen gezien die het plaatsje van een kind afnemen in lange wachtrijen vol kinderen.
Enkele attracties in Phantasialand zijn ook verboden voor volwassenen.

Wat zijn jou ervaringen en meningen?

10 Jul 2009, 21:31
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ]