Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
[RCT3] Castle town! 
Author Message
Magic Senior
Magic Senior

Pretparkcounter: 12
Achtbaancounter: 58
Post [RCT3] Castle town!
Beste lezers ,

De productie van Jerredk parks gaf ons een uitgebreid verslag over hun nieuw project: Castle Town. Normaal was dit allemaal nog geheim gebleven. Maar omdat er al druk werdt gewerkt aan de ingang van het park...en dit niet uit het oog van wat (kwa) jochies was gevallen. Hebben ze niet echt veel keus. Ze willen namelijk de grote koppen van "Jerredk parks haat pottenkijkers en "Jerredk parks omzeilt pers". Daardoor kwamen ze dus zelf af met het nieuwe nieuws. Laten we het woord aan hun over hierbij.

Bron: krant = De Jerredk
Schrijver: = Jerredk

Castle town éérste nieuwe park van Jerredk parks!

Zoals de meeste weten was onze park productie nogal vrij kleinschalig. We hadden hier en daar wat "grotere speeltuinen" staan voor de jongste onder ons. Nu willen we groot uitpakken met ons éérste themapark! Aangezien we niet echt weten waar de lezers op hopen , publiceren we zeker een artikel. ( Bij deze dus ). En je kan altijd reageren op onze werken!

Laten we beginnen met onze inkom. enkele maanden geleden in de barre koude van december zijn we beginnen te bouwen in Le havre. Le havre voor de minst bekende onder ons is één van de grooste transport havens van Frankrijk. We wouden ons park in Frankrijk voor een iets beter klimaat en ook aangezien het door een Belgish bedrijf is dachten we dat meer Belgen zouden komen en hierbij ook zeker een hotel boeken! Wat we niet allemaal doen voor geld he! Hier vind je momenteel nog de eerste screens van de inkom en ook het logo van het park wat ik nu trots ga voorstellen:

Image

Door Jerredk. (Vrij snel gemaakt!)

Inkom screens:

Image

Het eerste deel dat gebouwt is.

Image

Het eerste deel dat gebouwt is.

Image

Het eerste deel dat gebouwt is: achterkant.

Image

Het eerste deel dat gebouwt is: nachtverlichting testen.

Image

Het tweede deel dat gebouwt is: Achterkant afgewerkt!

Image

Het tweede deel dat gebouwt is: nog eens achterkant!

Image

Het tweede deel dat gebouwt is: test achterverlichting

Image

De hele inkom met verlichting aan die vorige nacht geshowt is aan de pers , waardat de Castle Town baas : Jerredk zeer blij meer is!

Nog even ter informatie:

Zoals je ziet heeft onze ingang niet alleen een kasteelmuren blok met een beetje theme. Er is ook gezorgd voor een speciale loopbrug die op een 20 tal meter hoog door het kasteel loopt. Zo kunnen de bezoekers door de enkele raampjes zien en genieten van een prachtig uitzicht. De vieuw is hierbij ook gratis wel te verstaan. Een heusje loop door het spookslot op 20 meter hoogte met een fantastish uitzicht zal dus zeker ook op jouw lijstje staan bij een bezoek aan Castle Town. Over enkele dagen gaat het park open met een heus vuurwerk spectacel. Alles te volgen in de krant: De Jerredk. ( Deze topic dus)

Met alle dank ,

Jerredk Parks team!

16 Mar 2008, 19:53
Profile
Magic Administrator
Magic Administrator

Pretparkcounter: 19
Achtbaancounter: 76
Iets wat me meteen opvalt: het komt blokkerig over
Probeer daar toch iets aan te doen, want als je alle thematisatie in die lijn gaat doortrekken, dan vrees ik er een beetje voor.
Voor de rest lijkt het thema mij zeker goed! Ik ben benieuwd naar de volgende nieuwtjes :D

Trouwens: kun je je screens in de toekomst wat kleiner posten? A.U.B :D

Image

16 Mar 2008, 22:39
Profile WWW
Magic Senior
Magic Senior

De inkom is een beetje express blokkerig. Het moest eigenlijk langs 2 kanten en alles indentiek zijn. Dus dat snap ik wel de rest zal uiteraard niet zo zijn. En sorry voor de prentjes de volgende maal zullen ze goed zijn!

Update's park!

17 maart 2008 Jerredk parks bespreekt thema gedeelten!

Beste lezers ,

Het is weer zo ver het park had gistere avond omstreeks 22 uur een lange bespreking aan de ronde tafel iets verder op van het park. de bestuur leden vatte alles samen en gooide hun gedachten over tafel! Uiteindelijk is er gekozen voor 4 nieuwe thema gedeelten die af gewerkt zullen worden met tipishe kenmerken! Over de attracties loste ze nog niets maar de gebieden kunnen we al vrij geven!

Lumper Beach

Lumper Beach zal het gedeelte zijn aan de linkerkant van de inkom. Mensen komen in een bamboe dorpje met een mooi meer aan helemaal in strand. Er zullen natuurlijk verschijdende attracties aanwezig zijn. Dat hopen we toch. Lumper is afgeleid van een aantal piraten stammen.

Logo gedeelte:

Image

Collin Tombe

Collin Tombe is het dan , de opvullen rechts van de inkom. Het fleurige dodenparadeis van de inwoners. De bekenste mensen liggen hier onder de heuvels. Zoals de naam wel zegt: Collin Tombe. Collin is namelijk afgeleid van het Frans: Une colline of beter een heuvel. Tombe is wel duidelijk denkt het park! Mensen zullen hier dan kunnen genieten van de prachtige natuur en fleurige attracties!

Logo gedeelte:

Image

Gimbi Forrest

Gimbi een Germaanse stam die hun bos vestigt in ons park! Het bos ligt omstreeks heel het thema gedeelte "Asminka" ( lees volgend!). Het bos ligt rond de meren van Asminka waarin de troepen schuilen van deze boze heks en kasteel. Mensen zullen er kennis maken met het prachtig dennen bos en een aantal vrede scherpsel...

Logo gedeelte:

Image

Asminka The Castle

Het kersje op de taart en de grote publiek trekken moet dit thema gedeelte worden. In het midden van het park ligt de rivier Ilundin waarond het Gimbi bos ligt. Asminka is namelijk het groot kasteel van de boosaardige heks: ... euh wat was de naam weer ? Asminka dus! Deze heks wil het fleurige Collin Tombe en Lumper island vernietigen. Je maakt er kennis met de diepe kelders en de hoogste punten waar je wel eens kunt vallen. *hint hint :wink: * Asminka is ook een Germaanse term.

Logo gedeelte:

Image

Hierbij heeft u weer een verslagje over de komende vorderingen. Wegens momenteel tijdgebrek zijn de werken nog niets gestart , maar over een aantal dagen / uren zal dat wel het geval zijn... Dan zal je een goed zicht krijgen over de wensen!

Hierbij tijdelijk vaarwel lezers!

Bron: De jerredk
Schrijver: Jerredk

17 Mar 2008, 00:03
Profile
Magic Senior
Magic Senior

Sorry voor de dubbel post maar anders is het echt te veel een ook zeer slordig!

27 maart 2008

Castle town op volle vaart kasteel Asminka staat bijna recht!

Het aardige team van Jerredk parks nodigde ons uit in hun vergader zaal. Ze waren zeer blij dat dat wij de krant : De Jerredk zorgde dat de lezers alle update's konden volgen. Maar omdat de teamleden van Jerredk parks vaak snachts uit bed moest om het park te openen en tonen hebben ze een nieuw systeem ingevoerd! De Jerredk heeft vanaf nu onbeperkte toegang tot het park voor foto's en verslagen! Natuurlijk moet er altijd iemand bij zijn en snachts op afspraak. We gingen een maand in de park tijd na het ontwerpen van de logo's nog eens langs omdat onze lezers meer en meer wouden! En wat zijn ze er aan het realiseren. Er bestaan geen woorden voor: Een strand aangelegd met meer ! In het midden van het eiland is het spooky eiland al opgestart met attracties die volop getest worden. Ook het kasteel word gebouwt aangezien de helft van het eiland indoor gaat zijn! Ze willen namelijk dat alle attracties zich bevinden in het kasteel en dan ja we mochten het verklappen... Er komt vanuuit de Collin Tombe een rollercoaster die onder de rivier gaat en zijn weg vindt naar het kasteel om een wilde rit. Waarschijnlijk een mijn trein. Over het verhaal hier achter moesten we nog zwijgen dat komt binnekort!
Laten we even zien naar de park vorderingen:

De ingang naar het kasteel
Image

Image

Image

Om op het eiland te komen is er een brug. Omdat het park dit kasteel voor snachts perfect wilt maken met licht show en degelijken zorgden ze ook voor een dag en nacht aanvoer van mist aan de ingang en lampen onder de brug. Deze zijn heel opvallend snachts!

Vroege avond:

Image

Late avond

Image

Late avond:

Image

Ochtend

Image

Ochtend

Image

2 weken later!

2 weken laten kwamen we overdag voor een onverwacht bezoek! En wat was dat... Niemand kon dit dromen in 2 weken tijd. Jerredk parks had een heel team opgeroepen van 185 man om te komen bouwen! Het kasteel staat nu al half recht. Nee beste lezers de achterkant en dak zijn ze niet vergeten! Er was alleen een probleem bij Jerredk beton :wink: . Het beton was op wegens grote masa's dat gebruikt is. ook de kranen begaven het bijna... Jerredk parks zou pas morgen verder kunnen bouwen. Ondertussen drinken ze een glaasje op het recht staant kasteel! Stom dronken verklapte de bazen dat het park over 2 ( real life) dagen zou opengaan. Woensdag is dus de dag! Affiche volgt!

Vieuw:

Image

Image

Image

Image

Image

Zoals je ziet dit was alles. Nog even wat informatie over het thema gedeelte. Het kasteel opzich zal nog een dak krijgen en achterkant. ook zal aan de linker kant. ( De kant met het meeste plaats) En zij kant komen waar dat de kasteel doorkruisende coaster door gekatapulteerd zal worden. Het is nu nog link - recht spiegelbeeld maar dan is er dus verandering in. Indoor zelf is het een indentiek paden stelsel zowel links als recht. voor de mensen dat het nog niet opgevallen is nog een verloop van de attracties.

Een vrijeval van 110 meter hoog!
Een "kettingmolen" met skelet thema
Een Spin thema draaitol

( Sorry voor de slechte namen maar kan er niet direct opkomen!

Wat we ook nog mochten verklappen is dat er woensdag uit dit kasteel een spetterend vuurwerk zal ontwaken. De vrijeval zal zeker niet uit je ogen flippen bij het zien van de lichten , ... We hopen dat het al veel viel!

Bron: De Jerredk
Schrijver: Jerredk

(p.s. Sorry voor de grote foto's mijn computer happert vandaag echt hard en een foto openen in foto's shop of andere programma's is echt fataal!)

Onze park site voor fun!

We hebben nu ook voor de fun een park site , ik hoop dat de admins en moderators hier geen probleem over maken. Je kan gerust deelnemen : http://www.jerredkparks.6x.to/

17 Mar 2008, 19:49
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Ik weet niet welk park je als vertrekpunt neemt (zelfs niet OF je een als vertrekpunt neemt). Maar ik raad je aan dat ZEKER WEL te doen. Dit is geen park hoor, sorry. Ik ben erg streng (menig persoon hier heeft dat wel al door) als het op realisme aankomt :D

WAARSCHUWING: Lange post volgt!
(Ik zeg nu al sorry. Maar dit zijn, hoe hard dan ook, grote hints)

Dus... Om te beginnen bij het begin...

Screen 1: Tekening
Knappe tekening waarmee je zelfs in RCT3 veel kunt doen. Mét of zónder Custom Scenery. Kijk even naar die tekening, laat delen vallen, gebruik andere delen, verplaats...

Screen 2 ev.: de ingang
Dat is 1 BLOK. Je zegt het zelf "Snel gemaakt". Vanaf nu liever niet meer. Werk aan iets, plan iets. Ik heb hier hopen plannen van RCT2-parken en NL-coasters die ik nog moet uitwerken. Maar dan zit ik daar TIJDEN aan. Probeer zaken te maken die er logisch uit zien, echt. Een echt park bouwt zo'n ingang niet. 1- Het slaat nergens op een muur als ingang te hebben, dat stoot af; 2- Blokken zie je ook niet veel in parken.
Ik raad je ook aan te variëren van materiaal. Dat Caraïbisch thema is erg eenzijdig en laat alles er 100% zeker als een blok uitzien. Gebruik bakstenen muren, deze muren, daken etc. In verschillende kleuren, grootten, vormen. Maar huisjes, bogen, KASSAHUISJES, alles om het realistisch te houden.
Trouwens, die achterkant afgewerkt. Chapeau hoor... Nooit iemand met ZOVEEL fantasie gezien. Dat is één muur. Werk met terrassen, hoogteverschillen, blokJES van verschillende grootte en hoogte. Werk met reliëf en bomen en maak de ingang nooit hoger dan 5 muren op elkaar in RCT3. En als je een ingang maakt, zorg dat je poortjes hebt waar ze door moeten, en dan desnoods aan een kant een torenTJE staat met kleur, daken, terrasjes...
OJA, Nachtfoto's geven enkel sfeer als je er sfeer in steekt. Zorg dat er kleine hoekjes zijn waar de mensen kunnen uitrusten, dat er een klein vijvertje aanwezig is, maar kleine perkjes om sfeer op te roepen.

2e Post
Logo's, ik weet dat ik u heb leren ps'en, maar dit is overdreven :D Een attractie heeft quasi nooit meer dan enkel tekst en soms nog wat tekeningetjes errond, maar nooit een foto waarin je de tekst moet zoeken. Let ook op zo'n dingen. Kijk naar (ik zeg nu maar) Efteling. Een groot tekstvak, met een klein pardoesje op. Bellewaerdepark heeft enkel het leeuwtje erop. Er zijn zelfs parken die helemaal geen foto/tekening hebben.

3e Post
LEES DE HINTS VAN MENSEN DIE IETS POSTEN. OOK DEZE ;)
Jelle heeft al gezegd dat het blokkerig is. Het eerste wat je dan normaal doet is de ingang aanpassen tot hij normaal is, en goedgekeurd. Ik weet niet of je mijn mening na deze post nog vaker wilt aanhoren, maar zo heb ik geleerd om RCT te spelen, zo wil ik het ook anderen
leren.
Bomen? Omgeving? Reliëf? Sfeer? Thematisatie? Ik vind er amper iets van terug.
Doe die muur METEEN weg. Tenzij het een indoor park is, geeft dat een erg gesloten gevoel, wat je niet wilt creëren. Trouwens, in het echt kan een muur van die hoogte (ik denk dat deze 11 blokjes hoog is? --> In het echt dus ongeveer 33m) niet overeind blijven bij veel wind als hij zo dun is. Bovendien lokt het geen sfeer uit, enkel maar afstoot. Ik zou daar niet naar binnen gaan.
Ook dit is té blokkerig.
Ik lees net dat het indoor is. Wel, maak delen die uitsteken, maak omgeving, ook binnen. Maak het LAGER. 6 blokjes hoog (+/- 18meter) moet zeker volstaan om een indoorgedoe te houden.

Er zijn nog wel een pak meer dingen, maar mijn vingers doen pijn. Kijk ook even in het tips en vragentopic voor RCT. Er staan daar ook goeie dingen in.

Verder:
Doe voort, zo leer je, maar LET OP DE HINTS, gebruik ze, indien je dat niet doet zul je nooit verbeteren, en ik zou graag hebben dat dat wel gebeurt.

Zo lang was deze post nou ook weer niet :D

17 Mar 2008, 22:33
Profile WWW
Magic Senior
Magic Senior

Woow ;) Wat ben je eerlijk man! Goed dat je het allemaal zegt zo kan ik alleen beter worden idd , ... Het feit is dat de ingang totaal mislukt is kwa steil... Hij zal helemaal gedelet worden en totaal nieuwe update's krijgen. Het eiland zelf krijg nog zeker relief en bomen , banken , ... Je zal nog wel zien wat dat betreft ... Ik hoop dat de update's beter zijn komende updates beter zullen zijn. ( En btw vind je mijn kasteel in het midden een blok ? Want dan begrijp ik het woord blok niet echt :wink: )

Edit!

Jerredk parks groep had gistere nachts een probleem! De kranen raakte het park niet in en uit wegens de inkom. Heel toevallig moest deze afgebroken worden! Een groot verlies voor het park. (Yea right!). Ondertussen zijn ze weer bezig aan een nieuwe inkom in een heel totaal ander steiltje. We kunnen al verklappen dat de 2 poorten wel blijven staan en in het midden 2 kassa's zullen zijn. Als je binnekomt zal je verwondert staan van een fontein! Hij is zelfs al bijna af hebben onze reporters gezegd. We hopen dat het nu ietjes beter is! Het park heeft wel de droeve mededeling dat het dak op het kasteel een beetje een flop is geworden en we zoeken oplossingen. Morgen bij de opening komen uiteraard de foto's en zullen de mensen dus helpen!

Om nog even duidelijk te maken de gegevens voor de opening en inkom kaarten! ( Inkom kaarten kunnen afgedrukt worden maar let op ... Er is een speciale strip die je kaar natuurlijk ongeldig maken in breken lukt dus niet :) )

Image

Image

Image

Image

Binnekort ons eigen evenement het eerste wel zeer snel namelijk zondag!

Image

( Door donato !!! )

18 Mar 2008, 13:58
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Als je met 'kasteel' omwalling bedoelt, dan wel. Kijk even naar PlopsaIndoor, daar zie je dat een gedeelte uitsteekt om te piratenbaan in te verbergen, Earth Explorer heeft een laag en hoog gedeelte...

Leuk dat je met kaartjes ed werkt. Een goed pluspunt, al is het soms niet nodig om foto's te tonen daarvan :D

18 Mar 2008, 19:32
Profile WWW
Magic Moderator
Magic Moderator

Als het morgen effectief gratis inkom is, breng ik wel eens een bezoekje...
Leuk dat je hier de update's online plaatst 8)

18 Mar 2008, 19:52
Profile
Magic Senior
Magic Senior

Als je met 'kasteel' omwalling bedoelt, dan wel. Kijk even naar PlopsaIndoor, daar zie je dat een gedeelte uitsteekt om te piratenbaan in te verbergen, Earth Explorer heeft een laag en hoog gedeelte...

Leuk dat je met kaartjes ed werkt. Een goed pluspunt, al is het soms niet nodig om foto's te tonen daarvan :D

Geoffrey laten we nog maar even wachten! het eiland is nu met een zijkantige relief met allemaal "kapot achtige" bomen. Er is een nieuwe stuk aan het kasteel gebouwt met een kerkhof aan waar het kwaad nooit slaapt. Mist is het eiland niet om in te wandelen. Het nieuwe stuk dat ik ook had belooft aan de zeikant moet nu ook een kapel voor stellen met een oud kerkhof. Het is al een tijd afgesloten van het kasteel wegens instortings gevaar. Nu de ratten een ontsnapping route hebben gemaakt is het mogelijk er proberen te ondersnappen. ik heb geprobeert dus zoveel mogelijk van uw wensen te vervullen: Nieuwe ingang , Kapel , Relief , Bossen , Effects , ... Ook de ingang! Alleen is het dak een tegenvaller... Maar je zal wel zien! Morgen komen de update's bij de opening!

@ Waliboy ons park heeft nog wel zeer goedkope dagen en natuurlijk is alles gratis met echt geld. Je kan zelf met onze nieuwe mini site tickets online kopen! Ga dus zeker naar ... : www.jerredkparks.6x.to!

18 Mar 2008, 20:23
Profile
Magic Senior
Magic Senior

( p.s. deze post is zeeer lang!)

woendag 19 maart

"Castle Town baas opent park!"

Beste lezers ,

Vandaag is het zo ver. Het nieuwe park in Le havre is reeds om 10 uur deze ochtend geopent. Vanavond is er nog een heus vuurwerk! daar brengen we je de volgende dagen nog verslagen van. Laten we nu beginnen met de dag... Ongeveer 600 mensen waren aanwezig om 10 uur. De meeste loopte meteen door naar het Asminka Castle. De andere gingen ja naar het gloednieuw deel van Lumber Island! Tot onze grote verbazing zijn er heel wat aanpassingen , sinds ons laaste bezoek zijn de 3 achtbanen bij! Waar onder:

Grave souri Grave voor graf aangezien hij van de kapel van het kasteel zijn wegen vervolgt in de donkere graven! Souri afgeleid van het Franse woord voor muis.

Fallen leaves battle de nieuwe topper. 2 Kinderbanen die razen door de bossen van Lumber island! Het is een duel ride voor jong en oud! In welk kevertje stap jij ? Verkies jij de groene baan met rode trein ? Of toch lieve de rode baan met groene trein ? Een heus avontuur!

Er is ook nog een top spin bijgevoegt op het kleine eiland. Ook de nieuwe spalsh : Bamboo River brengt mensen door de natuur en de grote uitkijk post om daarna zijn baan te vervoledige met een raas naar beneden! Een echte aanrader.

Genoeg gebrabbeld nu tijd voor de foto's die we maakte en daarna nog een intervieuw met Jerredk :wink:

De nieuwe ingang:

Image

De fontein en loketten

Image

( De loketten bevinden zich tussen de poorten onder het afdak dat je ziet! )

Asminka the castle (bij nacht veel beter! foto's volgen later)

Image

Eerste mensen naar Asminka The Castle!

Image

Grave souri outdoor!

Image

Het park heeft ons ook een VIP rit voorgesteld. Hier namen we een paar onride foto's!

Image

Image

Image

Weg naar Lumber Island

Image

Lumber island:

Image

Onride fallen leaves ( green)

Image

Bamboo river!:

Image

Image

Image

Image

tijdelijk park vieuws:

Image

Image

Intervieuw met Jerredk:

Waarom is de ingang afgebroken en herbouwt?

De ingang was een fout van ons. We hadden hem gebouwt maar er moest normaal een heel kasteel nog aan vast komen. Nu dat we zagen dat we daar geen plaats voor hadden hebben we hem met de grond gelijk gemaakt!

Waarom Grave souri en niet de mine train ?

Wel , Er waren een aantal problemen. op de plek waar de mine train zou vertrokken hebben konden we al niet graven dus hij moest over de rivier. ook heeft Vekoma het afweten ! Ze kregen een dringende oproep voor een herstelling die zeer lang kon duren...

Wat is het idee achter Grave souri ?

Het onbekend deel aan het kasteel dat verschuilt zit in de bossen rond het kasteel is al jaren lang verwaarloost. Nu dat de ratten het vonden er allemaal gaten in maakte konden we het leven van de ratten volgen. We bouwde dus een baan die door de kapel ging. Na wat opruim werk om de baan te zetten ontdekte we een begraafplaats. de avonturiers in ons park wouden het zo graag bezien. Daarom dus de coaster die erdoor raast... Het is niet zonder gevaar er zijn veel obstacels en met de mist is het moeilijk te zien. Natuurlijk kunnen we bij een defect alle mist uitzetten en zo veilig onze mensen redden!

Waarom Lumber island zonder meer ?

Ons team heeft nog eens nagedacht. We dachten dat het mooier zou zijn het kasteel centraal te zetten met achter de rivier nog een groot bos. Nu hadden we geluk dat de naam Lumber island nog wel hoorde bij het thema. Lumber(jack) van het Engels , het eiland is er ook. Dus het is zo als je het bekijkt! Een natuur gebied kan toch nooit kwaad ? :wink:

Zijn er nog ideeën die we mogen weten ?

Ja , We zullen het dan maar nu zeggen. Het bos gaat nog vergroot worden en er komt een Woodie en ook een B&M die de mensen gaat doen laten trillen. Deze porject zullen voor volgend jaar zijn!

Reporter: Bedankt hiermee kunnen we al een goed artikel schrijven! Vanavond zullen we ook aanwezig zijn voor het vuurwerk. Nog maals bedankt voor de Vip rit!

Jerredk: Geen probleem , onze aller beste krant mag alles hier!

19 Mar 2008, 12:01
Profile
Magic Royalty
Magic Royalty

Uw ingang is FANTASTISCH. De rest is erg ferm onder uw kunnen als ik die ingang zie, en cker in vergelijking breng met uw begin eerst. Je maakt vooruitgang door de tips op te volgen, maar gebruik ze in gans uw park.
Let op uw splash. NOOIT gebouwen daar in die bocht boven plaatsen, dat zijn sowieso blokken. Laat dat open, Niagara in BWP heeft daar ook niets. Juist een erg mooi station, da's belangrijk. Doe wel voort, je wordt beter.

19 Mar 2008, 15:25
Profile WWW
Magic Senior
Magic Senior

Ik zal dit park nog verder bouwen wrs als oefen park. Nu ik ook mee ga doen aan de Holiday worlds zal het hopelijk allemaal nog beter worden. Thanx

19 Mar 2008, 19:39
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]