Kermisexploitant Harrie Van Hout heeft de attractie 'kinderautorijschool' verkocht. Jullie raden het al, deze attractie zal juist ja, in Plopsacoo worden geplaatst:
Deze attractie was de eerste mechanische kinderautobaan van Nederland en dateert uit 1958. Oorspronkelijk hadden de broers Janvier uit Bergen op Zoom dit idee opgedaan in Engeland bij een vliegbasis, waar de gestationeerde soldaten een autorailbaan hadden gebouwd voor de kinderen van de militairen. Dit idee wilde zij na bouwen en er een demontabele baan van maken, en zo de Nederlandse kermissen af te reizen. Halverwege de bouw overleed een van de broers en verkochte zij het gedeeld dat klaar was aan de heer Verheijen uit Orthen. Deze bouwde de kinderautobaan af en ging er mee rondreizen. Later construeerde hij een dak boven de kinderautobaan.
Er zal heel wat geld in de parking gestoken worden en gaat een groot deel van het budget naar de opsmuk van restaurant ‘La Cascade’, nabij de Watervallen.
Daarnaast zal er ook geïnvesteerd worden in het toevoegen van wachtrijen, vergroten van de capaciteit – waar mogelijk en zal de bovenhalte van de Télésiège (Kabelbaan) er volgend jaar helemaal anders uit zien. Verwacht je aan een ware adventure-stijl!
Piet Piraat Polyp
Ook de Octopus – de Polyp die het park van kermisuitbater René Lauwers begin dit jaar kocht – zal aankomende winter helemaal vernieuwd worden. Centrale figuur zal Piet Piraat worden, die binnen enkele weken voor het eerst zal aanmeren met zijn bateau Le Vieux Rafiot (met zijn schip De Scheve Schuit) op de Waalse televisie.
Tijdens de hemelvaartsperiode bracht ik maar liefst 2 keer een bezoek aan Plopsacoo. De vernieuwingen even op een rijtje.
Wie Slagharen of Centro Park reeds al heeft bezocht kent het systeem. Door middel van een zeef kunnen de kleinsten op zoek gaan naar goudstukjes om zo te laten slagen tot een gouden munt. Deze nieuwe betaalattractie lijkt bijna klaar om te openen:
'Le Vieux Moulin' werd omgebouwd tot een terras met een prachtig uitzicht op de watervallen / Plopsacoo. Op het terras kunnen o.a. pannenkoeken genuttigd worden:
De wachtrijen van de Telesiege, Wildparktrein, Octopus en de Vliegende fietsen werden uitgebreid:
De bovenhalte van de Telesiege werd helemaal aangepakt. Zowel de fotoshop, uitkijktoren, als boveninstapstation werden gethematiseerd.
Naast de wachtrij van de Telesiege is een vast horecapuntje ontstaan. Hier kan men de overheerlijke barbecuebraadworsten aankopen, die men ook kan kopen op het inkomsplein van Plopsaland De Panne. Over de kostprijs van 4,50 EUR, zal ik maar zwijgen...:
Vorig jaar heeft Plopsacoo de Polyp van "Lauwers" aangekocht. Natuurlijk wou Plopsaland "af" van de kermislook. Daarom werd er besloten om deze attractie in een "Piet Piraat" kleedje te stoppen. Deze attractie ziet er bijzonder prachtig uit:
... die andere kermisattractie die er vorig jaar werd bijgeplaatst ziet er een beetje minder fris en fruitig uit, al valt het eigenlijk nog wel best mee:
Dit is het zowat. Er zijn natuurlijk nog tal van andere vernieuwingen die ik hier niet in dit topic heb geplaatst. Ongetwijfeld een reden om Plopsacoo dit jaar te bezoeken.
Negatieve verandering: bijna alle thematisering is van de wildparktreintjes verdwenen. Ik denk dat de thematisering is verwijderd voor meer gewicht toe te laten in het treintje?
De volgende dagen mogen jullie ook nog een fototripreport verwachten! (h)
26 May 2009, 22:39
Den Este
Magic Royalty
Re: [Plopsacoo] 2009
Ik zal mijn uiterste best doen om er vandejaar eens te geraken, want het begint er daar wel knap uit te zien!
Ik moet er dit jaar ook eens zien te geraken, want - shame on me - ik ben er nog nooit geweest. Meeting anybody? De updates zien er weer Plopsawaardig uit, de prijs van die barbecueworst is inderdaad ferm overdreven...maarja Merci Kevin voor nog maar eens een sublieme update!
Re: [Plopsacoo] 2009
Jellievl wrote:
Ik moet er dit jaar ook eens zien te geraken, want - shame on me - ik ben er nog nooit geweest. Meeting anybody? De updates zien er weer Plopsawaardig uit, de prijs van die barbecueworst is inderdaad ferm overdreven...maarja Merci Kevin voor nog maar eens een sublieme update!
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum